е – музеен вестник > Музеите по света > Музей Огюст Роден - Париж
 

История

Музеите по света

Анализи/Мнения

Уникални експонати

Архивите говорят

Музейна поща

Световни битки и военни походи

Интересни книги

Архив

 

Музеите по света

Назад
Склуптора от музея Огюст Роден

През 1883 г., Роден приема да наблюдава обучение за скулптори “Алфред Баучър” в негово отсъствие, където среща 18-годишната Камиий Клодел. Двамата оформят страстна и бурна връзка и си влияят взаимно артистично. Клодел вдъхновявала Роден като модел за много от неговите фигури. Също талантлив скулптор, тя му помагала за възложената работа.

Напуснала семейството си заради любовта към Роден, тя работи няколко години с учителя за сметка на собственото си творчество. Понякога творенията на единия и другия били толкова близки, че никой не знаел дали учителят или ученикът е вдъхновил или копирал другия. В допълнение, Камий Клодел се сблъсква с две големи трудности: първо- Роден не можел да се реши да напусне Роз Бере, неговата предана спътница при трудното начало и от друга страна, някои твърдят, че нейните творби са изработени от самия учител.

Камий се опитва да се отдалечи и ясно се разбира този опит за независимост (1890-1894) както и в избора на теми за изработване, с произведения като “Ла Валс” (Париж. Музей Роден) или “Ла Петит Шателен” (Париж, музей Роден). Това дистанциране води до окончателна раздяла през 1898 г.

Наранена и объркана, Камиий Клодел посвещава на Роден една любов - омраза, която я довежда до параноя. Раздялата е представена в произведението под известното заглавие “Л’Аж Мюр” (Париж, музей Орсе).

Обществено-административна институция, под ръководството на Министерството на културата, музеят Роден се радва на автономия от своите приходи и разходи. Със средно 500 000 посетители годишно, той е след Лувъра, Версайският дворец и музеят Орсе, но преди “Оранжери” и музеят на Пикасо , един от най-посещаваните музеи във Франция. Това се дължи, разбира се, на репутацията и известността на творчеството на Роден. Той отразява и специалния характер на мястото, на парка, включително и цялата южна част, която е преобразувана през 1993 г., но също и на сградата, помещаваща творбите и колекциите на учителя. Без опит за възстановяване на епохата, което от друга страна не би било да бъде възможно, музеят Роден представя неповторимото очарование на дома на скулптора , където можете да се разходите. Именно тази специфика го характеризира и отличава от пейзажа на останалите френски музеи.

Галерия

<--  1  2
Назад
НВИМ има авторски права над тази страница. Използването на текст или изображения от нея се извършва с писмено разрешение на НВИМ.
Национален военноисторически музей © 2009. Всички права запазени.