е – музеен вестник > Музейна поща > Култура на комуникацията в музейте
 

История

Музеите по света

Световни битки и военни походи

Уникални експонати

Архивите говорят

Музейна поща

Личности във военната история

Интересни книги

Архив

 

Музейна поща

Назад

Култура на комуникацията в музейте


Маркетингът и комуникацията стават особено важни при развитие на музейните стратегии за увеличаване броя на посетителите. „Комуникация на Музейната конференция” (CTM), създадена от AGENDA, водеща агенция за комуникации в сектора на културата и изкуството, е платформа за дискусии за музейни професионалисти, където водещи фигури в музейната област са поканени да споделят техните най-добри практики.

Десетото издание на конференцията се състоя във Виена на 1 и 2 юли 2010 г. Темата беше: „Музейната публика: запазване на старата и намиране на нова”. ICOM за първи път беше институционален партньор на събитието, което събра експерти в областта на маркетинга и комуникациите. Въпреки влиянието на рецесията върху посещението в музеите CTM запазва своята посещаемост със 170 участници от цял свят, които се събраха в австрийската столица. Председател на срещата беше Деймиън Уитмор, директор на обществените програми на музея „Виктория и Алберт”. Двата дни на срещата бяха запълнени с презентации, изследвания и семинари в малки групи, където обмяната на идеи и създаването на контакти поощряваха състезателния дух.

Презентацията на комуникационната стратегия на Английската национална опера откри дискусия за световната култура. Като се има предвид, че въпросът за публиката е в центъра на музейните проблеми днес, конференцията се фокусира върху определянето на музейната идентичност, креативността и уникалността на света на музеите при създаването на средства за задържане и привличане на нова музейна публика. Участниците в конференцията изтъкнаха необходимостта да се работи от кураторите (уредниците) и с енергията на екипите за постигане на общата музейна цел.

На участниците бяха предложени много теми за размисъл и създаване на планове за действие, които да се адаптират към малки и големи музеи, за да бъде изпълнена главната цел на конференцията. Дебатите се проведоха по един приятелски и ефективен начин, като участниците имаха уникалната възможност да разгледат музеите на Виена, където музейната култура е в центъра на вниманието.

Назад
 
НВИМ има авторски права над тази страница. Използването на текст или изображения от нея се извършва с писмено разрешение на НВИМ.
Национален военноисторически музей © 2009. Всички права запазени.